اگرچه تولید محتوا با هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می شود اما آن حسی که یک متن خوب تولید شده توسط انسان ایجاد می کند را غالبا ندارد . و هیچکس از خواندن محتوای خشک و رسمی تولید شده توسط هوش مصنوعی خوشش نمیآید.
یک نظرسنجی توسط یوتیوب نشان داد که ۹۲٪ از سازندگان از ابزارهای هوش مصنوعی مولد استفاده میکنند. اما بسیاری از آنها بخاطر عدم توجه به لحن انسانی محتوای تولید شده نمی توانند موفقیت چندانی در جلب توجه و نگهداری مخاطبان بدست بیاورند.
در ادامه به 3 دستور یا پرامتی اشاره شد که با دادن آن به ChatGPT می توانید محتوایی از آن دریافت کنید که انسان گونه به نظر برسد و یا اینکه آن انگار یک انسان تولید کرده است.
1. حذف اصطلاحات رسمی شرکتی
هوش مصنوعی عاشق کلمات فانتزی و جملات طولانی است. فکر میکند هوشمند به نظر میرسد. اما انسانها، به ویژه انسانهای باهوش، با اصطلاحات ساده ارتباط برقرار میکنند. نویسندگان ساعتها وقت خود را صرف اصلاح دستی محتوای هوش مصنوعی میکنند در حالی که با نوشتن پرامپت یا دستور زیر می توانید محتوایی را از ChatGPT دریافت کنید که انسان گونه به نظر می رسد
"این محتوا را بررسی کنید و آن را با صدای مکالمهای و انسانی، با لحنی دوستانه که عامیانه نباشد، بازنویسی کنید. از جملات کوتاه و کلمات ساده استفاده کنید. زبان آکادمیک و خیلی تخصصی را حذف کنید. آن را طوری بنویسید که انگار کسی با دوستش با اصطلاحات ساده صحبت میکند. نکات کلیدی را حفظ کنید اما هر کلمه غیر ضروری را حذف کنید.
[محتوای خود را جایگزین کنید]"
2. افزودن احساسات و داستانها
محتوای عمومی هوش مصنوعی حقایق را بدون ارتباط عاطفی بیان میکند، اما داستانهای شخصی و تجربیات واقعی باعث میشوند خوانندگان اهمیت دهند. برندهای بزرگ هزاران دلار برای مشاوران داستانسرایی هزینه میکنند. اما حالا با دستورات مانند دستورات زیر می توانید داستان های مناسبی دریافت کنید
"این محتوا را تجزیه و تحلیل کنید و متناسب با آن داستان های گیرا با شخصیت های مناسب ارائه دهید. در حد امکان داستان کوتاه باشد که بتوانم از آنها برای به یاد ماندنیتر و مرتبطتر کردن نکات کلیدی استفاده کنم. بر تجربیات واقعی که اعتماد را تقویت میکنند تمرکز کنید. از من برای واقعی تر شدن داستان از من نظر بخواهید
[محتوای خود را جایگزین کنید]"
3. ساخت جریان و ریتم طبیعی
نوشتن هوش مصنوعی میتواند تکه تکه و مکانیکی به نظر برسد، به خصوص زمانی که بیش از حد مهندسی شده باشد، اما نوشتن خوب به طور طبیعی جریان دارد. خوانندگان زمانی که محتوا مانند پاراگرافهای تصادفی به هم دوخته شده به نظر میرسد، بی توجهی می کنند. این پیام نقاط ناهموار را صاف میکند و باعث میشود نوشتار شما روان شود.
"این محتوا را بررسی کنید و جریان و انتقال بین پاراگرافها و بخشها را بهبود بخشید. کلمات انتقال واضح مانند "علاوه بر این"، "با این حال"، "اگرچه" و موارد مشابه را حذف کنید. در عوض، از ایدهها برای اتصال طبیعی استفاده کنید. محتوای را طوری بسازید که به طور منطقی ساخته شود در حالی که سبک غیررسمی و روان را حفظ کند. این محتوا را اینجا قرار دهید: [محتوای خود را جایگزین کنید]"
برگرفته از (+)
دکتر عبدالله قاسم تبار عضو هیات علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی می باشد. او دورۀ کارشناسی خود را در دانشگاه شیراز در رشته تعلیم و تربیت کودکان گذارند. بعد از آن وارد مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ تکنولوژی آموزشی (علم آموزش و یادگیری) دانشگاه خوارزمی شد. دوره دکتری خود را هم در همین رشته در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. ایشان همچنین دورۀ تحقیقاتی خودش با موضوع انگیزه و یادگیری را در دانشگاه ژنو سوییس گذراند.
هیچ نظری ثبت نشده است