روایت یکی از کاربران مجازی از تعامل کودک 5 ساله اش با چت جی چی تی بسیار پربازدید شده (سیزده میلیون بار) و مورد توجه و البته مورد تامل قرار گرفته
او اینگونه روایت کرده
"چند دقیقه پیش دیدم که پسر پنجسالهام حدود ۴۵ دقیقه با حالت پیشرفته صوتی ChatGPT صحبت میکرد.
همهچیز با یک سؤال درباره اینکه ماشینها چطور ساخته میشن شروع شد.
جی پی تی اون رو طوری توضیح داد که کاملاً برای پسرم قابل فهم بود
بعد شروع کرد ازش کلی سؤال پرسیدن.
بعدش درباره معلمش حرف زد و گفت داره یاد میگیره بشماره.
جی پی تی شروع کرد به پرسیدن سؤالهای شمارشی و یه بازی جالب ازش ساخت.
پسرم میخندید و حسابی لذت میبرد و جی پی تی هم صبورانه همراهی می کرد
به نظرم این میتونه انقلابی باشه: یه معلم بینهایت صبور، فوقالعاده باهوش و تقریباً رایگان که خودش رو دقیقاً با سبک یادگیری و سرعت فرزندتون تطبیق میده.
برای آینده هیجانزدهام!"
بله این جملات و روایت ها هیجان انگیز و جالب بنظر میرسه و قطعا هوش مصنوعی به وقتش میتونه به یادگیری های عمیق تر و بهتر کمک کنه اما باید مراقب بود ابزارهای هوش مصنوعی فقط به عنوان کمک کننده باشند و نه اینکه کودکان مان رو به دستاونها بسپاریم.
اونها در نهایت قرار هست در دنیای انسان ها زندگی کنند و نه در دنیای تک بعدی ماشین ها.
کودکانی که غالب تربیت و آموزش شان با ماشین باشد شاید دیگر کسانیکه که حداقل از لحاظ ظاهری شبیهش هستند رو درک نکنند و حتی اونا رو تهدید بدونن
دکتر عبدالله قاسم تبار عضو هیات علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی می باشد. او دورۀ کارشناسی خود را در دانشگاه شیراز در رشته تعلیم و تربیت کودکان گذارند. بعد از آن وارد مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ تکنولوژی آموزشی (علم آموزش و یادگیری) دانشگاه خوارزمی شد. دوره دکتری خود را هم در همین رشته در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. ایشان همچنین دورۀ تحقیقاتی خودش با موضوع انگیزه و یادگیری را در دانشگاه ژنو سوییس گذراند.
هیچ نظری ثبت نشده است